3/11/2010

Perth, Australia Trip part 6

Balik dari Cottesloe kami balik hotel kejap untuk merehatkan segala sendi-sendi, otot-otot kaki yang dah longgar sebab berjalan ke Cottesloe beach punya pasal..Mama sempat lagi terlelap..Agak dah petang jugaklah kami keluar, tak tau nak pergi mana dah so dayah ajaklah pergi Habour Town balik sebab macam ada barang yang tertinggal lah yag dayah rasa perlu untuk dibeli..Mula-mula tu cadang nak cari makan kedai lain pulak, adalah kedai Lubnan tapi nampak macam mahal je so batalkan niat, pergi jalan-jalan dulu balik nanti baru fikir nak makan kat mana..Sampai je Habour Town banyak kedai dah nak tutup, masa tu sampai baru pukul 430 lebih kurang, maybe hari sabtu diorang tutup awal kot so sempat dayah and fizah beli selipar je, nak beli dress tapi kedai tu dah tutup, dress tu murah je 10 dollar, ishh!! rugi sangat tak dapat beli, menyesal tak sudah sampai sekarang..Habis semua kedai dah dekat nak tutup kami pun lepas beli kasut terus jumpa mama and baba ajak jomlah kita pergi makan sambil tu sibuk dok merungut tak dapat dress tu..=( Mama cakap next timelah beli, wah macam duduk sana je nak next next time beli..

selipar yang kami beli tu simple je, reason kenapa kami beli ialah frust tak dapat beli dress, nak jugak keluar dari Habour Town ada bawa paper bag (psycho kan)..murah je selipar tu, harga 7 dollar lepas convert still murah lagi RM21..

Dari Habour Town harus ke Perth Station bus stop untuk ambik red cat..Dinner untuk malam yang terakhir ni dekat kedai kebab yang sama macam breakfast pagi tadi..Kebab lagi, tak jemu ke kan?? Jawapannya TIDAK, lagi pun makan yang lain makanan Indonesia, takut makan nanti cepat balik lapar at least kebab ni heavy sikit, tapi itu pun tengok kejap-kejap lapar balik, kalau makan makanan Indonesia tak taulah berapa lama boleh bertahan..Dah makan kami terus balik hotel sebab nak packing baju dah, flight kami 630 patutnya 730 tapi di awalkan  1 jam..

Malam tu dah lepas kemas semua baju and barang kami tidurlah kejap sebab nak bangun pukul 1..Mama tak boleh nak tidur sebab takut kang terlelap sampai pagi matilah kami tak balik Malaysia..Tepat pukul 3 pagi kami dapat teksi, sebelum tu baba dah suruh orang hotel tu call kan satu teksi..Dalam 20 minit kami sampai airport, masa ni punyalah sejuk tahap yang memang tak boleh nak tahan lagi, bergetar-getar mulut..Sebelum nak ke airport tu dayah ingatkan nak pergi beli kebab untuk bawa bekalan masa dekat airport nanti sebab perut macam dah tunjukkan hint hint nak lapar balik tapi tengok-tengok kedai tu tutuplah, selalunya 24 jam..kempunan nak makan kebab tu kali terakhir, sob sob!!=(
Sampai je airport terus check in, masa orang tak ramai lagi sebab baru pukul 330 pagi kan..

baba and mama tengah tunggu teksi..

Lepas check in terus kami pergi cari tempat untuk minum coffee sebab semua dah lapar balik, alas perutlah before makan dalam flight nanti..Kami pagi-pagi tu makan scone and bread je sebab yang lain-lain semua sandwich yang tak halal..Masa ni tengah time tidur sepatutnya so malas dayah nak snap apa-apa photo..Lepas dah makan, pergi toilet kami pun masuklah ke boarding area..Macam-macam ada jual, seronok jugak..Tengah duduk sementara tunggu nak boarding ternampaklah pilot and stewardess, macam tak percaya je and mama siap cakap lagi "nor betul ke pilot kita ni??" mana tak nya pilot and co -pilot kecik je..hahaha!! takut padahal tak ada kena mengena langsung kapal terbang dengan size seseorang pilot..

Kesejukkan dari hotel sampai dah masuk dalam flight masih tak boleh nak hilang-hilang..kaki dayah sejuk je..Ramai jugaklah orang Malaysia time nak balik ni, mat saleh pun ada jugak..Masa kapal terbang tengah naik tu angin tiup kuat so kapal terbang tu agak bergoyang sikit, dahlah pilot dia kecik kan, dayah and fizah cuak jugaklah sampai kena ketawakan dengan couple mat saleh ni, adoii!! malunya..bukanlah diorang ketawa terbahak-bahak cuma diorang senyum je..dayah senyum balik..hahah!! Cuma nak naik tu je agak goyang sikit sebab angin terlampau kuat kan..Kami semua dah kelaparan, sampai je makanan semua terus makan, tak tengok kiri kanan, by the time steward tu nak bagi makanan untuk orang belakang kami dah habis makan..Sepanjang perjalanan ni kami semua tidur sebab keletihan sangat, tak macam masa nak pergi excited sampai tak boleh nak tidur..

Tepat jam 1230 kami pun landinglah di KLIA..Alhamdullilah selamat pergi dan selamat sampai..Lepas dah ambik luggage semua kami terus serbu Oldtown, laparkan..Tadi makan tak cukup..

Masa ni ramainya orang iyalah masih siang lagikan, banyaklah flight yang sampai and yang nak pergi jugak..Kami terus pergi counter teksi ingatkan nak naik teksi tapi diorang nak charge mahal sebab reasonnya ada bawa luggage kena teksi yang besar baru muat padahal kalau teksi biasa boleh je kot..Baba dah fed-up terus pergi counter bus and ambik bus aja lagi murah..

Bus pun buslah, asalkan sampai rumah..Letih and mengantuk yang amat sangat..Dalam bus sambung tidur balik..Okay sampai rumah dalam pukul 430 jugaklah..aaaaa!! sedihnya sebab dah balik..Tak puas sebenarnya, rasa macam nak duduk sana berbulan-bulan tau..Perth sangat best bagi kami sekeluarga..Rindu kebab, rindu angin, rindu sejuk ishh!! semualah kami rindu..

Insyaallah kalau tak ada aral melintang tahun ni planning nak pergi lagi..Kali ni nak pergi lama sikit..Sampai sekarang nilah tak habis-habis kami berborak pasal trip ni..Trip paling bermakna dalam hidup kami sampai bila-bila..

Souvenir yang dibeli, ada tu cousin dayah pesan, belikan untuk kawan-kawan and selebihnya kami punya..

Kenangan, ada ticket train, resit, macam-macamlah semua disimpan dalam file..

p/s: Rindu yang teramat sangat masa tengah tulis ni..Dahlah lapar tengok pictures kebab-kebab tu semua..=(